Phd Thesis & Master Thesis
Phd Thesis 2016 – « Sensibilité artistique & création vidéoludique : Critique du jeu par le jeu et modèle ludographique ».
Master thesis 2012 – « Des sensations interactives au service d’une expression artistique ».
Articles & chapters
2021
- Recherche-création en art et jeu vidéo au laboratoire INRéV (to be published) [French, co-author Guofan Xiong, Piers Bishop]
- PRIM Project: Playing and Recording with Interactivity and Multisensoriality (to be published) [English, main author : Céline Jost]
2019
- Game jockey as an intermediary between DJ practice and video games [English]
- New collaborative game experiences, the example of « Game Jockey » [English]
2018
- Talk about your experience through videogame creation : a study of Dys4ia game [French]
- Interconnected Virtual Space and Theater: A Research–Creation Project on Theatrical Performance Space in the Network Era [English, co-authors : Georges Gagneré & Cédric Plessiet]
- Avatar Staging: an evolution of a real time framework for theater based on an on-set previz technology [English, Co-authors : Cédric Plessiet & Georges Gagneré]
2016
- L’expérience émersive du jeu vidéo. Le cas d’une création vidéoludique portant sur la difficulté à s’approprier le vécu d’un migrant [French]
- Du jeu vidéo considéré comme un art expérimental [French]